Idag firar vi vår prins 1års dag & på måndag besöker vi graven

Ok, nu har vi alltså kommit till den dagen som jag har fruktat i ett år. Idag är det exakt ett år sen Junior föddes. Jag har haft ångest inför denna dag. Min tröst har hela tiden varit att jag absolut skulle hinna bli gravid innan hans ett års dag, men shi fick jag. Här sitter jag nu icke gravid och jag är dessutom dunder förkyld. Känns rent ut sagt för jävligt.

Men jag måste erkänna att jag är förvånad över att jag faktiskt mår bra mycket bättre än jag trodde att jag skulle. Jag vill inte deppa ihop totalt för det skulle innebära att jag måste börja om från början. Utan jag vill hedra Junior och jag vill därför fira Juniors dag med Alex. Vi ska bara va och ta hand om varandra idag och kanske hitta på något skoj om jag orkar. Sen ska vi se till att vi äter en god födelsedagsmiddag och jag funderar på att laga en tårta tillsammans med Alex. Jag och Alex har bestämt att vi alltid kommer att fira Juniors födelsedag så att våra framtida barn förstår att han var deras storebror. Så det vore skoj om jag och Alex kunde försöka göra något bra av denna dag och skapa en egen tradition att göra en tårta tillsammans.

På måndag är det ett år sen Junior dog och då tänker jag antagligen inte vara lika hård mot mig själv och tillåta mig att gråta. Jag och Alex har tagit ledigt och då ska vi verkligen ta tillvara på dagen och åka ut till graven, vilket antagligen också kommer att bli en tradition hos oss. Jag ser fram emot att få ta dit framtida barn. Junior kommer ju alltid vara en väsentlig del av vår lilla familj.

Kommentarer
Postat av: Alexsandra - 3-barnsmamma

Hej vännen..

Tack för din kommentar, här kommer den nya blogg adressen oxå!!



Hoppas att denna dagen blir en fin dag för er tillsammans! Grattis till Junior på hans 1års dag! tänker på er och Junior idag <3

Massakramar!!

2010-09-04 @ 11:39:43
URL: http://blogg.mama.nu/alexsandra
Postat av: Rebecca

Jag kan inte säga annat än att jag tycker ni gör helt rätt. Födelsedagarna firar vi för den lycka det ändå var och dagen då de gick bort ska vi sörja och låta känslorna flöda. Jag hoppas ni har haft en riktigt bra dag! ¤massa kramar¤

2010-09-04 @ 22:02:26
URL: http://lunalo.wordpress.com
Postat av: Olof

Vi får göra 4e september till en familjehögtid, där hela familjen samlas och firar Junior! :)



Idag, måndag, skickar jag Er varma tankar och ett omtänksamt hjärta ut till Skogskyrkogården :):)

2010-09-06 @ 10:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0