Bikram yoga

I söndags morse blev jag med dragen till ett yoga pass som kallas Bikram yoga. Jag hade sådan ångest och var väldigt orolig innan. För er som inte vet så är ett standard pass inom bikram yoga ca 90 minuter och i ett rum som håller temperaturen på 40 grader. Jag var orolig för att jag inte har tränat yoga tidigare och att jag inte skulle orka med tanke på all vätska man förlorar. Jag hade dessutom varit på 30 års fest kvällen innan så jag var inte direkt utvilad. Men jag är nu glad att min vän släpade med mig för det var en otroligt bra upplevelse. Jag kommer definitivt att återvända och jag hoppas att jag kan bli en stamis där.

Som ni alla vet är yoga bra på alla sätt och vis, det är skonsamt mot kroppen och ens mentala styrka tränas. Jag har aldrig tidigare varit så fokuserad och jag kände mig lycklig när jag gick därifrån. Visst fick jag kämpa ett tag och jag mådde väldigt illa en stund på grund av värmen, men jag gav mig inte. Jag hade lovat mig själv att ta det försiktigt men inte avbryta passet. Jag brukar känna mig lite uppspelt efter ett jogging pass och det är extremt svårt att somna, men efter denna typ av yoga kände jag mig harmonisk och väldigt positiv. Jag tror att jag har hitta min medicin. Jag tror att om jag fortsätter med bikram yoga kommer kanske min attityd att ändras och min kropp kommer kanske vara i bättre balans än någonsin.

Som ni hör betyder detta att jag numera kommer att prioritera Bikram yoga och satsa pengar och tid på detta en period istället för att köpa ett nytt träningskort på SATS eller Friskis & Svettis.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

oooh det låter väldigt spännande :-D Var prövade du det någonstans?

2010-09-01 @ 22:05:22
URL: http://lunalo.wordpress.com
Postat av: mammacamila

På ett ställe som heter duCalme i Vasastan, men jag vet att det finns ett ställe på söder också. Så jag ska nog se till att jag släpar med dig dit sen någon gång när du har fått din lille:-P Skulle inte rekommendera detta när du är hög gravid, hehe.



Kram!

2010-09-02 @ 06:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0