Mitt livs affär, & då menar jag inte kärleksaffär

Idag kl 16:00 blev jag och Alex husägare. Hel galet men fantastiskt skoj. Huset ligger i Bromma och var det första huset vi tittade på när vi började leta hus. Huset hade varit ute ganska länge på hemnet och haft flera visningar, men blev aldrig sålt. Vi lade ett skambud men säljaren accepterade inte vårt bud och tog istället paus med visningar och hemnet. Vi fortsatte att kolla flera visningar varje vecka men som ni har förstått har vi inte sett det vi söker. Sen i fredags la säljaren ut huset i Bromma igen men för ett lägre acceptpris. Vi kunde bara inte hålla oss utan slog till. Vi sa att vi ger accept priset om vi skriver kontrakt i helgen och de tar bort annonsen. Säljaren valde att acceptera och idag blev allt klart.

Vi är så glada för huset och det har precis det vi önskar, det är lagom stort och har en liten trädgård. Jag har alltid drömt om en öppen spis och nu äntligen får jag det. Det bästa med huset är att det finns både jazzuci och dusch och två badrum så det känns lite som ett spa. Huset har en veranda på framsidan och en altan på baksidan. Det finns äppelträd och en liten friggebod på tomten. Huset är väldigt bra beläget, nära t-bana och mataffärer. Så nu bara längtar jag tills vi får flytta in och börja nyttja allt. Vi får tillträde i januari så vi har lagom med tid att lyckas sälja vår lägenhet.

Vem hade anat att det skulle gå så fort att hitta sitt drömhus. Känns helt overkligt och man inser att idag gjorde jag nog mitt livs största affär i ekonomiska termer. Jag kan bara skratta och le och jag hoppas att detta flyt fortsätter gällande allt och alla i min närvaro.


Kommentarer
Postat av: Olof

Det ser så fint ut på bilden!!!



Jacuzzi. I'll be there :))) Med massvis med allergimedicin i kroppen... :D



Vad Glad jag blir för ER!!!!

2010-10-25 @ 09:25:02
Postat av: Rebecca

Härligt värre :-D Fast jag håller inte med om att det är nära tunnelbanan ¤s¤ Men det ska bli väldigt spännande att se! Och vill du ha inredningshjälp så hojta bara till.

2010-10-25 @ 11:30:11
URL: http://lunalo.wordpress.com
Postat av: Alexsandra - 3-barnsmamma

Men Jisses Camila så glad jag blev nu över att ni är husägare o allt :)

Ser super mysigt ut, längtar att få se lite invändigt oxå?!



Hur mår ni?



Stora kramar

2010-10-26 @ 23:55:09
URL: http://www.alexsandraas.blogspot.com
Postat av: Anna

Grattis till husköpet! Verkar helt underbart! hälsningar Anna (och Robert)

2010-10-27 @ 10:46:45
URL: http://valmis.se
Postat av: Anna

Grattis till husköpet! Verkar helt underbart! hälsningar Anna (och Robert)

2010-10-27 @ 10:47:02
URL: http://valmis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0