Lollo

God morgon! Idag är det riktigt vackert på landet. Det blåser alldeles lagom och solen skiner. Idag ska jag bara göra ingenting, kanske läsa en bok. Alex jobbar ute på båten hela dagarna så han ser jag knappt. Han kämpar för att få den klar till vår lilla segling. Vi drar nog iväg några dagar på tisdag nästa vecka. Sen kommer Alex kompis hit och kanske Alex systerdotter med kompis.

Man skulle kunna tro att dom här dagarna funderar man en massa, men det är snarare tvärtom. Jag blir på något sett nollställd. Jag bara är och vilar. Det är jätte skönt att kunna slappa på det här viset och glömma verkligheten lite. Jag drömmer otroligt mycket och det är lite skoj, för de handlar bara om äventyr och en massa action som i filmer.

Idag får vi faktiskt lite fin besök av en vän som jag kallar Lollo. Hennes kille har också landställe här, så de ska komma ut hit en sväng tills oss.  Vi bor ganska nära varandra så det är bra. Mina föräldrar känner visst till hans föräldrar. Det är svårt att vara anonym på en ö.

Det enda jag saknar just nu är mina katter...men min snälla blivande svärmor tar hand om dom:-)

Ser förresten fram emot att träffa henne för hon fick igår en liten liten hundvalp. Jag älskar djur och hundvalpar är ju så söta. Jag hoppas att hennes hund ska kunna umgås med våra katter och lära dem ett och annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0