Tips på ett annorlunda bröllop?!

Jag och Alex grubblar och grubblar och vet inte riktigt hur vi vill gifta oss. Man kanske skulle tro att det är enkelt att komma på men det är det inte för oss. Än har vi inte kommit på något självklart ställe. Vi vill gärna gifta oss utomhus och inte kyrkligt. Vi är inne på både sommar och vinterbröllop. Vi vill inte ha ett traditionellt bröllop utan något annorlunda. Vi har varit lite inne på att hyra en stor båt och gifta oss i skärgården, då vi båda brinner för den miljön. För oss är det viktigt att naturen är vacker och nära. Som ni förstår är vår budget begränsad så vi kan ju inte planera vad som helst.

Så jag tänkte att ni läsare kanske har tips? Hur gifte ni er? Har ni några ställen att rekommendera el hört talas om?
Alla tips är välkomna!

Kommentarer
Postat av: AKF ;-)

Ni älskar ert landställe, så varför inte där??

2010-08-24 @ 21:47:45
Postat av: Hanna

Jag har massa idéer, vi kan väl höras nästa vecka! Kram

2010-08-24 @ 23:09:07
Postat av: mammacamila

Ja landstället är fint:-) Vi har faktiskt funderat på det, men det finns ingen klockren plats där vi kan tänka oss att stå och alla får plats. Vi behöver dessutom en backup plan om det ösregnar och vårt hus rymmer inte många. Man kan ju sätta upp party tält men vi inser att det blir lite knepigt då vi varken har toaletter eller rinnande vatten på ön. Landet ligger ju dessutom en bit ut i skärgården så det blir även knepigt att transportera alla.



Nu blir jag nyfiken Hanna! Klart vi kan höras! Blir dessutom väldigt nyfiken när jag inte vet vilken Hanna som har skrivit (känner ju 3st):-P



2010-08-25 @ 08:50:18
Postat av: Rebecca

Nu ska jag fundera ordentligt så jag har lite roliga idéer att komma med när vi ses på måndag :-) Vi gifte ju oss i trädgården till ulriksdals wärdshus, fantastiskt vackert. Men som sagt, det passade oss och är kanske inte riktigt er stil. Men nått spännande ska vi nog kunna hitta på :-D Helt underbart att få planera bröllop. myyys.

2010-08-27 @ 13:01:58
URL: http://lunalo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0