Gräsänka

Jag är redan tillbaka på landet. Idag kom nämligen Alex vän Johan till landet så Alex seglade vidare idag ut mot ytterskärgården med honom. Så jag är gräsänka på landet. Men det är inte helt fel det heller. Vädret är ju underbart så de fick en härlig seglats och jag har haft en bra semesterdag. Jag ska vara kvar på landet och mysa med mina föräldrar några dagar tills de kommer tillbaka. Jag har suttit ute hela dagen och bara tittat på vattnet. Det är så vackert här och jag njuter av att bara va.


Såg precis den gamla serien Beverly Hills och började grina. Fick mig nästan att skratta. Hur kan jag gråta så mycket av en sån töntig serie. Min terapeut har ju alltid sagt att när man blir mamma blir man känsligare och gråter mer. Stämmer verkligen det? Jag kan ibland inte skilja på om jag gråter för att jag är känsligare på grund av att jag drabbats av en tragedi och kan lättare sätta mig in i personers öden än tidigare, eller om det är för att jag är mamma till Junior. Kanske är det en kombination men oftast känns det som att jag lever mig in andras situationer för att då känner jag mig inte ensam om att vara ledsen. Min sorg är lika djup och svår idag som för flera månader sen. Den enda skillnaden är att jag kan hantera den bättre och glömma den för en stund. Men både jag och Alex tänker på Junior varje dag. Går nog inte en dag utan att vi nämner honom.

Kommentarer
Postat av: AKF

Din terapeut har nog rätt. Man blir känsligare och gråter mer när man blivit mamma. Du får ett helt annat perspektiv på livet. Allt blir verkligare både känslor och faror. Du om någon fick en spark in i verkligheten när du för första gången insåg hur många känslor ett barn kan väcka i en och sen lämnas du i med längtan efter mer....

2010-08-08 @ 17:48:01
Postat av: mammacamila

Ja, det ligger nog mycket i det. Tack för dina tankar, fint skrivet...

2010-08-10 @ 09:38:18
Postat av: AKF

Såg nu att jag glömde skriva KRAM Katarina (KATTA) Ps. Tänkar alltid på dig!!

2010-08-19 @ 16:13:28
Postat av: Tilda

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte varje dag man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2011-05-07 @ 10:55:48
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0